چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

حضور روحانيت و طلاب در عرصه فرهنگ و هنر سبب ارتقاء فضاي معنوي جامعه و توسعه معنويت در هنر مي‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس استان‌هاي مركز خبر حوزه، محمد كرمي‌راد، امروز درآستانه ميلاد حضرت بقيه‌الله الاعظم(عج) در نشستی با طلاب هنرمند كرمانشاه در مجتمع شهيد آويني اين شهر، اظهارداشت: هنر ذات روحي معنوي و الهي دارد و حضور قدرتمند نهاد روحانيت و حوزه‌هاي علميه در اين عرصه منجر به ارتقاء سطح فرهنگ عمومي و توسعه معنويت در جامعه مي‌شود.

وي افزود: حقيقت اين است كه بعد از دوران دفاع مقدس، برخي فضاها در جامعه مورد غفلت قرار گرفت؛ به گونه‌ای که دشمن طي چهار مرحله تهاجم فرهنگي، شبيخون فرهنگي، ناتوي فرهنگي و نهايتاً جنگ نرم و انقلاب به اصطلاح مخملي، تلاش‌هاي خود را با زبان هنر و رسانه‌ براي تخريب بنيان‌هاي ارزشي جامعه گسيل داشت.

نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي افزود: ورود مقتدرانه هنرمندان متعهد به اين عرصه‌ها همواره مورد تاكيد مقام معظم رهبري بوده است و امروز كه حوزه‌هاي علميه احساس مسئوليت كرده و گام در اين وادي نهاده‌اند، لازم است از اين تلاش مقدس آنها تقدير و حمايت‌هاي لازم از اين حركت صورت پذيرد.

عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس تاكيد كرد: بسط و گسترش فرهنگ ايثار و شهادت و توسعه معنويت و روحيه ايثارگري در جامعه نيازمند بیاني شيرين و جذاب است؛ بر این اساس هنر اين ظرفيت را درخود دارد.

 کرمی راد ادامه داد: باتوجه به تاثيرگذاری روحانيت در همه عرصه‌ها، مي‌تواند در اين وادي نيز پيشگام و جلودار باشد.

نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي، سریال مختارنامه را يكي از تاثيرات هنر ديني برمخاطب و جامعه خواند و گفت: شايد اگر هزاران كتاب و مجله و سايت و منبر مي‌داشتيم به اندازه اين سريال و به گستردگي آن نمي‌توانستيم فرهنگ متعالي تشيع را درجهان منتشر كنيم؛ به طوری که امروز نه تنها مردم ايران، بلكه بسياري از كشورهاي مسلمان و حتي غير مسلمان بيننده اين سريال هستند و اين امر نشان دهنده تاثير شگرف هنر است.

وي با ارائه تحليلي از شرايط سياسي روز جامعه، راه سعادت را پيروي از دستورات دين مبين اسلام و تبعيت محض از ولايت دانسته و گفت: همه بايد بتوانيم سربازاني لايق و شايسته براي اسلام و ولايت باشيم و دین خود را مانند شهدا و ايثارگران اداء كنيم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha